PROGRAMM
2. aasta 6. tsükkel: Paluge, siis teile antakse
TÄNULIKKUS Sissejuhatus | Töö tekstiga | Side meie eluga |
|↑ üles|
SISSEJUHATUS
Head sõnad
Palu lastel moodustada ring. Ulata ühele lapsele pall öeldes talle „ Palun, see on sulle Mari“. Palli vastuvõtja tänab ja annab palli edasi järgmisele lapsele kasutades samuti viisakusväljendeid. Juhul kui pall kukub maha, siis vabandatakse viisakalt.
Mängu lõpus võite vestelda, mis tunne oli saada palli ja mis tunne seda teisele anda. Kui palju me oma elus tegelikult kasutame viisakusväljendeid.
Tänud
Jaga igale lapsele paber ja pliiats. Palu lastel kirjutada või joonistada 3 - 5 asja, mille eest nad on tänulikud. Tee ise ka oma nimekiri. Seejärel palu neil kõige olulisemale asjale ring ümber tõmmata. Kirjuta tahvlile laste jaoks kõige tähtsamad asjad üles (igal lapsel üks asi). Küsi, kas lapsed on kunagi nende asjade eest tänanud Jumalat.
II Variant. Kui lapsi on rühmas vähe, palu lastel oma nimekirju teisega võrrelda. Mis on neil ühist, mis mitte?
III Variant. Kirjuta tahvlile kõik laste nimekirjas olevad asjad, mille eest nad on tänulikud. Tunni lõpus saate neid kasutada palves.
Mõõda oma temperatuuri
Jaga lastele tööleht 1, kus nad saavad mõõta oma emotsionaalset temperatuuri vastates küsimustele EI või JA. Iga jaatava vastuse eest palu lapsel ära värvida kaks kraadi termomeetril.
Seejärel arutlege selle üle, mida inimene teeb või kelle poole ta pöördub kui tal on palavik. Mida ta teeb, et palavik alaneks? Võid laste käest küsida, kuidas nad end tunnevad kui nad haiged on? Kas neile meeldib, et nende eest eriliselt hoolitsetakse jne. Võid lastele ülesandeks anda arvutada välja rühma keskmine temperatuur.
Pidalitõbi
Küsi lastelt, kas nad teavad, mis on pidalitõbi. Seleta neile, et seda haigust tänapäeval ei ole, kuid Jeesuse ajal oli see väga raske haigus. Pidalitõbised ei saanud elada nagu tavalised inimesed. Nad pidid oma perede juurest kaugele ära minema. Haiged elasid üheskoos. Nad ei tohtinud tervete inimestega kokku puutuda.
Kuidas võisid need inimesed ennast tunda?
Kas raskem võis olla füüsiline piin või eraldatus teistest?
Kas neil oli millelegi loota? jne
Seleta lastele, et tänane Piiblilugu räägib 10 mehest, kes kannatasid selle haiguse all.
|↑ üles|
TÖÖ TEKSTIGA
Füüsiline ja vaimne
Palu lastel lugeda Piiblist korda-mööda salmhaaval Lk 17 : 11 - 19.
Seejärel arutle selle üle, et tervenemine on nii füüsiline kui vaimne protsess.
Samuti selgita lastele juutide ja samaarlaste suhteid.
Dramatiseering
Palu lastel teha Lk 17 : 11 - 19 kohta dramatiseering. Kui lapsi on rohkem, jagunetakse väiksemateks rühmadeks.
Kui dramatiseering on esitatud vestelge, mis tunne oli olla mingis rollis – mida see tegelane tundis ja mõtles.
Jeesus teeb puhtaks 10 pidalitõbist
Jaga lastele tööleht 2.
Lugege kõigepealt Piiblist Lk 17 : 11 - 19 ja lase neil seejärel täita töölehel lüngad tekstis.
Otsi sõnu!
Jaga lastele tööleht 3.
Seleta lastele, et sellesse mõistatusse on peidetud sõnad. Sõnad tuleb üles otsida ja neile ring ümber tõmmata.
Tänulaul
Jaga lastele tööleht 4, kus on kirjas Ps 100.
Lugege see koos ette. Palu lastel seejärel tekstis ära märkida need sõnad, mis väljendavad rõõmu ja tänu.
|↑ üles|
SIDE MEIE ELUGA
Kuhu see kuulub?
Selgita: Oma elus oleme me saanud väga erinevaid kingitusi. Mõned neist meenuvad koheselt: lemmikmänguasi, mäng, riietusese jne. Kuid igal päeval võtame me vastu ka selliseid kingitusi, mida me kingitustena ei teadvustagi – näiteks emotsioonid ja võimalused. Jaga lastele tööleht 5. Seal on toodud välja hulk asju, mida me igapäev andidena vastu võtame.
Milliseid neist oled sa isiklikult kogenud? Paiguta valitud sõnad tabelisse ühte kolmest tulbast. Seejärel analüüsi, kas see on füüsiline või vaimne asi või siis mõlemat. Sa võid tabelisse lisada mõisteid ka omalt poolt, neid , mis sulle isiklikult on olulised.
Lase algul lastel töötada individuaalselt ja hiljem tehke ühised kokkuvõtted.
Merci, Dieu!
Selgita lastele, et üks tähtsamaid asju, mida me palvetades ütleme on: „Tänu Jumalale!“. Erinevad rahvad kasutavad selleks erinevaid keeli. Näiteks Prantsusmaal, Kanadas ja mõnes Aafrika riigis kasutavad inimesed prantsuse keelt. Kui nad ütlevad „ Tänan Sind, Jumal“, siis kuuleksime neid ütlemas „Merci, Dieu „ (mersii, diiju). Ütle sõnad lastele aeglaset ette ja palu neil järgi korrata.
Võimalusel proovige öelda „Tänan Sind, Jumal!“ ka teistes keeltes - nt soome, vene, saksa, inglise, rootsi jne.
Tänukaart
Anna igale lapsele tööleht 6, mis meenutab postkaarti. Palu lastel kujundada kaart nii nagu nemad tahavad Jumalat tänada. Esimesele küljele palu neil joonistada pilt ja tagumisele kirjutada tekst.
|↑ üles|
|